Afacere de nişă pornită de la Neamţ

Trei tineri din Piatra Neamţ au investit într-o unitate de producţie care comercializează apă cu vitamine * investiţia de aproape 300.000 de euro a fost pornită cu fonduri europene şi contribuţia tinerilor antreprenori * chiar din primul an de lansare a celor cinci produse, start-up-ul a avut profit

În urmă cu un an, trei tineri din Piatra Neamţ, Ruxandra, Eduard Alexianu şi Alexandru Melinte au intrat pe piaţă cu un produs nou: apă îmbogăţită cu vitamine. Astfel, „Merlin’s vitamin aqua” este o afacere cu fonduri europene, care a început să prindă contur, iar produsele realizate în Neamţ să fie tot mai căutate pe piaţă. „Am accesat 200.000 de euro fonduri europene nerambursabile. Am depus proiectul în 2011, dar am finalizat investiţiile abia la sfârşitul lui 2015“, a spus Ruxandra Alexianu, acţionar al Vitamin Aqua din comuna Ştefan cel Mare, judeţul Neamţ, în cadrul emisiunii de business ZF Live. Banii europeni au fost accesaţi prin măsura 312 din Programul Naţional de Dezvoltare Rurală. Pe lângă cei 200.000 de euro nerambursabili, tinerii antreprenori nemţeni au mai investit 100.000 de euro.

apa_vitamine_400

Antreprenorii au dezvoltat cinci sortimente de apă cu vitamine, iar după aproape un an din momentul lansării pe piaţă produsele lor sunt comercializate în supermarket-uri şi benzinării din numeroase oraşe din ţară. „Apa cu vitamine este un concept american de produs, care, treptat a devenit o alternativă la băuturile răcoritoare obişnuite. Am căutat alternative pe piaţa din România, dar nu am găsit. Noi am inovat aici“, a mai spus Ruxandra, în cadrul aceleiaşi emisiuni. Fabrica ridicată din fonduri europene se află în satul Socci din judeţul Neamţ, iar capacitatea de producţie este de 400.000 de unităţi pe lună, însă nu funcţionează la capacitatea maximă de producţie, ci oscilează în funcţie de comenzi.

În prezent, au contracte cu distribuitori din Iaşi, Bacău, Suceava, Timişoara, Constanţa, Bucureşti şi Cluj. Totodată, au produse în benzinăriile de la Rompetrol şi Socar, dar şi în lanţurile Auchan şi Inmedio. „Feedbackul consumatorului final e cel mai important. Avem de-a face cu o mentalitate învechită a agenţiilor şi distribuitorilor care susţin că nu îl pot vinde, dar realitatea din teren este alta“, a spus verişorul Ruxandrei, Eduard Alexianu, directorul de vânzări în cadrul start-up-ului.
Astfel, apa îmbogăţită cu vitamine la Neamţ se comercializează în 500 de spaţii din toată ţara, iar tinerii antreprenori au planuri mari de extindere. „Merlin’s vitamin aqua” concurează pe segmentul băuturilor răcoritoare cu vitamine şi minerale cu brandul polonez Oshee. Cifra de afaceri netă a firmei din Neamţ, pe 2015, a fost de aproape 210.000 de lei, iar profitul a ajuns la 32.797 lei.

sursa: ziarulevenimentul.ro